Zorgeloos onderweg met Midas

Uw Midas-vakman deelt graag zijn kennis en ervaring met u. Hij selecteerde voor u deze interessante artikels, nuttige tips en weetjes.

Veelgestelde vragen over Op weg met Midas

Vanaf de datum die vermeld staat op de Midas-facturen geldt op alle onderdelen die tot het gewone Midas-gamma behoren een waarborg op wisselstukken en arbeidsloon van minimum twee jaar, behoudens de hierna vermelde uitzonderingen.

Er geldt een waarborg op wisselstukken en arbeidsloon:

  • Van 3 jaar voor onderdelen van uitlaten en katalysatoren
  • Van 2 jaar voor de onderdelen van de remmen, met een maximum van 30.000 km voor de remblokken
  • Van 2 jaar voor de batterijen en 3 jaar op ORIGIN’ALL batterijen (deze garantie is uitgesloten bij niet-conform gebruik, gebrek aan onderhoud, vernieling ten gevolge van een ongeval of defect aan de elektrische stroomkring van het voertuig)
  • Voor de banden geldt enkel de waarborg van de fabrikant. Voor de Midas-band geldt 5 jaar garantie, binnen een maximum van 40.000 km (of 30.000 km voor indexen ≥ V). Raadpleeg hiervoor de beschikbare flyer in uw Midas-garage of lees meer op de Tenor-pagina
  • Op ruilonderdelen (alternatoren, startmotoren, aircocompressoren, enz) geldt een garantie van max.1 jaar
  • Op koppelingen geldt er een beperkte garantie van 1 jaar met een max. van 50.000 km
  • Op distributieriemen geldt een garantie van 1 jaar, mits het respecteren van het aanbevolen vervangingsinterval van de constructeur.
Indien u kiest voor een Merk-Onderhoud bij Midas behoudt u ook uw merkgarantie. Meer informatie over de regelgeving vindt u hier.

Bij Midas is een offerte altijd duidelijk. Alles wat erin beschreven staat, is inbegrepen bij de prijs: zowel de onderdelen als het werkloon. Elke offerte vermeldt ook uw klantgegevens, de gegevens van uw wagen en de geldigheidsduur van het bestek.

Als u met een bepaald probleem naar de garage komt, voert onze vakman een eerste grondig nazicht uit van het betreffende auto-onderdeel om na te gaan welke werkzaamheden aan uw wagen nodig zijn. Zo kunnen we u duidelijk uitleggen waar u aan toe bent: welke onderdelen kunnen behouden worden, welke vervangen moeten worden, enz. Als alle nagekeken punten voor u duidelijk zijn, kunnen we op basis daarvan een gratis bestek voor u opmaken.

Neen. Bij Midas stemt het bedrag van uw factuur altijd precies overeen met de prijs die op de offerte staat. Nadat de werken zijn uitgevoerd, overlopen we samen met u de factuur om er 100% zeker van te zijn dat ze perfect overeenstemt met het oorspronkelijke – door u goedgekeurde – bestek.
Neen, u bent tot niets verplicht. Als u (een deel van) de werken niet onmiddellijk wilt of kunt laten uitvoeren, kunt u altijd: 
  • Een nieuwe afspraak maken op een later tijdstip
  • Enkel de meest dringende herstellingen meteen laten uitvoeren (bijv. omwille van veiligheid)
  • Alle werken laten uitvoeren, maar de betaling spreiden.

Heeft u een vraag over een specifieke dienst van Midas?

Meer weten over Op weg met Midas?

Schrijf u in op onze nieuwsbrief

Daarom Midas

4 redenen om voor Midas te kiezen

  • Met of zonder afspraak
  • De beste verhouding prijs-kwaliteit, met volledige garantie
  • Uw eindfactuur is steeds gelijk aan de offerte
  • U krijgt een gedetailleerde diagnose en gratis bestek
Vraag advies aan een Midas vakman in uw buurt
pix