80 % montagefoutjes

80 % montagefoutjes

Werken aan de remmen van een auto, dat is precisiewerk. Dus kan de fout liggen bij uw monteur. Bij het monteren van nieuwe remblokken is het belangrijk dat er geen roest, stof- en slijtageresten van de oude remblokken in de zitting achterblijven. Is dat wel het geval? Dan staan de nieuwe remblokken in een verkeerde positie. En ze worden onder een verkeerde hoek tegen de remschijf aangedrukt tijdens het remmen.

“Werken aan de remmen van een auto, dat is precisiewerk.”

Geen nattevingerwerk

Daarnaast is het van belang dat alle montageonderdelen die worden meegeleverd met de nieuwe remblokken, ook worden gebruikt. Denk maar aan de veren, bouten, clips en antipiepplaatjes. Al die onderdelen hebben wel degelijk een specifieke functie.

De oplossing?

Ligt het probleem bij de recente montage, dan kunnen stofrestjes of roest worden verwijderd. Maar ook een laagje hittebestendig, keramisch vet kan soms wonderen doen. Uw Midas-garagist brengt het aan op de metalen raakvlakken van de nieuwe remblokken en de remblokhouder. Is het probleem slechts tijdelijk verholpen? Dan vraagt u best meer info aan uw Midas-garagist.

Hebt u geen remonderdelen laten vervangen, maar wel last van piepende remmen? Dan kan het geluid uiteraard te wijten zijn aan versleten remblokken, remschijven, remklauwen, remklauwgeleiders, enz… Op dat moment gaat er meestal een verklikkerlichtje branden op uw dashboard.