Door verder te gaan op deze site, ga je akkoord met het gebruik van cookies om je inhoud en diensten aan te bieden die zijn afgestemd op je interesses.

banner

Hoe komt het dat ik bij Midas ook mijn merkgarantie behoud?


Volgens de nieuwe regelgeving die sinds 31 juli 2002 (Verordening nr 1400/2002) van kracht is, moeten consumenten voor reguliere onderhoudsbeurten of reparaties gebruik kunnen maken van elk herstelbedrijf, zowel tijdens de wettelijke garantieperiode als een verlengde garantie. Voertuigeigenaren moeten hun voertuig kunnen laten onderhouden of repareren bij een herstelbedrijf naar keuze zonder te vrezen voor nadelen wat betreft de voertuigfabrikant als gevolg van het herstellen van productiefouten (leaflet Figiefa).


WAT ZEGT DE WET?


Ook al beweert uw merkdealer soms het tegengestelde, u heeft als klant het recht om uw voertuig te laten onderhouden en repareren bij een garage van uw keuze en dit vanaf dag één – met inbegrip van de wettelijke en de verlengde garantieperiode – en dit tijdens de gehele levenscyclus van het voertuig. Zo zorgt de wet voor een gezonde concurrentie en voor een voordelige prijsstelling voor u als consument en voor een hoge kwaliteit op lokaal niveau. Bij u om de hoek dus.


TERUGROEPINGEN, GRATIS ONDERHOUD EN GARANTIEWERKZAAMHEDEN

Een uitzondering op de regel krijgt men wanneer een defect moet worden verholpen op kosten van de fabrikant. Elk defect als gevolg van het productieproces moet door de fabrikant zelf worden verholpen. In zulke gevallen, waar de fabrikant de kosten draagt, d.i. terugroepingen of gratis onderhoud of grote werkzaamheden onder garantie enzovoort, bepaalt de fabrikant waar de werken moeten worden uitgevoerd. De fabrikant zal ook bepalen welke onderdelen moeten worden gebruikt.


U bepaalt volledig vrij waar u uw

garagerekening betaalt.


WIE BETAALT, BEPAALT!


De gebruikskosten van een auto, zoals brandstof, verzekering, onderhoud, slijtage en afschrijving, zijn voor rekening van de eigenaar. Dus net zo min als een autofabrikant van u kan verlangen dat u maar bij één benzinemerk mag tanken, of dat u maar met één verzekeringsmaatschappij een contract mag afsluiten, kan hij u evenmin verplichten om onderhoud en herstellingen bij zijn dealernetwerk te laten doen. De keuze voor een onafhankelijke onderhoudsspecialist is dus geenszins van invloed op de garantie. M.a.w. de klant bepaalt volledig vrij waar hij zijn garagerekening betaalt.


MIDAS VERGROOT UW ZEKERHEID


Als merkonafhankelijke automobielspecialist voor onderhoud en herstellingen is Midas in de eerste plaats een erkend garagebedrijf met gekwalificeerde vakmensen, voortdurende bijscholing, toegang tot officiële merkgegevens (elektronische diagnose en technische specificaties) en hoogwaardige vervangingsonderdelen. 

En indien u kiest voor een Merk-Onderhoud bij Midas behoudt u ook uw merkgarantie. Meer informatie over de regelgeving vindt u hier.


Bovendien geeft Midas u ook nog eens een volledige waarborg op uitgevoerde werkzaamheden en geplaatste producten. U ziet: met zoveel zekerheid houdt niets u nog tegen om te kiezen voor onderhoud zonder zorgen bij Midas. Want het enige dat echt minder is dan bij een merkdealer, is het bedrag op uw factuur.


GOED OM TE WETEN


Wist u dat de Europese automobilisten jaarlijks ongeveer 140 miljard Euro aan onderdelen en diensten voor personenauto’s spenderen? Een goede keuze maken ten aanzien van de onderdelen en diensten kan het verschil maken tussen betaalbare en onbetaalbare mobiliteit. Ga voor kwalitatief hoogwaardig en betaalbaar onderhoud en reparatie van uw auto naar Midas.