Invoering van de algemene gebruiksvoorwaarden van je offerte Midas Connect



Je Midas Connect algemene gebruiksvoorwaarden zijn in december 2019 gewijzigd.


De invoering ervan zal plaatsvinden vanaf 01/11/2020. Je Midas Connect abonnement is dus onderworpen aan de volgende voorwaarden:


  1. De Midas Connect applicatie blijft gratis beschikbaar voor alle gebruikers
  2. De diensten van de aangesloten box (geolokalisatie, opvolging van de onderhouden, onmiddellijke informatie over de status van het voertuig*) zijn inbegrepen in de prijs van de installatie van de box en zijn beschikbaar gedurende 24 maanden vanaf het moment dat de box in het voertuig is geïnstalleerd




Na deze periode van 24 maanden na de installatie van de box, kunnen deze diensten op twee manieren met 12 maanden worden verlengd:

  • Gratis wanneer je een betaalde prestatie uitvoert in een Midas garage. Elke keer dat je gebruik maakt van een betaalde prestatie** in een Midas garage, wordt je abonnement automatisch verlengd voor 1 jaar.
  • Door de dienst rechtstreeks online te betalen via de App Store (Apple iOS) of via Google Play (Android) voor de prijs van € 24,99 inclusief BTW.


Op de vervaldatum van je Midas Connect abonnement, heb je 2 maanden de tijd om je toegang tot de aangesloten diensten te verlengen. Na deze periode wordt je box definitief gedeactiveerd zonder mogelijkheid tot heractivering en worden de bijbehorende gegevens definitief verwijderd.


Loop je abonnement af, wil je je abonnement op de Midas Connect diensten uitbreiden maar je bent niet van plan om een betaalde prestatie bij een Midas garage uit te voeren?


Abonneer je op 12 maanden extra diensten via de online store van je smartphone:



Wil je je abonnement niet voorzetten?

Je hoeft geen actie te ondernemen. Je abonnement wordt automatisch stopgezet op 13/10/2020 of, uiterlijk 12 maanden na je laatste bezoek aan een Midas garage.


Voor alle boxes gekocht na 13/10/2018

Bij de aankoop van je box krijg je 24 maanden geconnecteerde diensten inbegrepen. Aan het einde van de periode van 24 maanden heb je 2 maanden de tijd om je opnieuw in te schrijven, anders worden je gegevens gewist. Als je zich opnieuw inschrijft, krijg je 12 maanden dienstverlening vanaf de datum van de herinschrijving. Als je zich niet opnieuw inschrijft, zal dit leiden tot deactivering van de box en permanent verlies van je gegevens.


Voor alle boxes gekocht vóór 01/11/2018

Je hebt twee maanden de tijd vanaf 01/11/2020 om je abonnement op de Midas Connect diensten te verlengen. Je hebt dus tot 01/01/2021 de tijd om je abonnement te verlengen (voorwaarden hierboven uitgelegd).


Vind alle informatie in deze FAQ:


Wat is de duur van het abonnement inbegrepen in de aankoopprijs van de box?

De Midas Connect app is gratis voor al onze gebruikers. De diensten van de aangesloten box hebben een duur van 24 maanden vanaf de installatie van de box in het voertuig. Daarna kunnen deze diensten met 12 maanden worden verlengt:

Gratis voor elke klant die een prestatie in een Midas garage heeft uitgevoerd

Door de dienst direct online te betalen vanuit de app


Wat gebeurt er als mijn abonnement afloopt?

Je hebt 2 maanden de tijd om je abonnement te verlengen voor de definitieve deactivering van je box. Na deze periode, wordt de box gedeactiveerd en ontvang je geen voertuiggegevens meer.


Wat gebeurt er met de gegevens aan het einde van het abonnement?

Je kan geen informatie meer raadplegen met betrekking tot ritten, het dashboard en de locatie van je voertuig. Je wordt geïnformeerd dat de informatie bestaat en wordt opgeslagen gedurende een periode van 2 maanden voordat de box wordt gedeactiveerd.


Wat gebeurt er als de box wordt gedeactiveerd?

De deactivering van de box is definitief. De voertuiggegevens worden niet meer verzameld. De gegevens die tijdens je abonnementsperiode werden geregistreerd, worden bewaard en je hebt er toegang toe zolang je account actief is.


Hoe kan ik mijn abonnement verlengen?

Elke keer dat je een Midas garage bezoekt, wordt je abonnement automatisch verlengd voor 1 jaar.

Als je geen Midas-klant meer bent, kan je je abonnement verlengen door het te kopen via de Google Play Store of via de App Store voor € 24,99 inclusief BTW.


Is het noodzakelijk om ten minste één keer per jaar een prestatie te voorzien om een actieve abonnement te behouden?

Om ervoor te zorgen dat het abonnement ten minste één jaar geldig blijft, moet de klant een prestatie uitvoeren in één van de Midas garage. Het abonnement wordt automatisch verlengd voor 1 jaar vanaf de factuurdatum.

Het verschijnt de dag na de facturatie in de applicatie, wat betekent dat er nog 364 dagen op de teller staan.


Waar vind ik het detail over het aantal dagen dat mijn abonnement geldig is?

Ga in je applicatie naar “Instellingen” en daarna “Mijn abonnement”.

De teller wordt rood zodra je abonnement bijna afgelopen is. Je moet dan je abonnement verlengen.


Hoe verwijder ik mijn box na deactivering?

Je kan de gedeactiveerde box laten demonteren in een Midas garage dat deze prestatie aanbiedt. De demontage van de box is voor je rekening volgens het tarief dat door de garage wordt toegepast. Je box is definitief buiten dienst en kan niet op een ander voertuig worden gemonteerd.


Vind je het antwoord op je vraag niet?

Neem dan contact op met onze klantenservice op 03 286 83 50 of per e-mail op info@midas.be.


*afhankelijk van de compatibiliteit met je voertuig

**de facturatie resulteert in een verlenging van je abonnement met 12 maanden