VOORWAARDEN MIDAS ASSISTANCE
Laatste update: 17/11/2025
ALGEMENE VOORWAARDEN MIDAS ASSISTANCE
De Algemene Voorwaarden Midas Assistance zijn van toepassing op voertuigen die in een Midas-garage in België volgende diensten hebben genoten:
-
- een merkonderhoud van 17 november 2025 tot 3 januari 2026
- een merkonderhoud van 10 juni 2025 tot 30 augustus 2025
- een premium onderhoud
Midas Assistance komt 24 uur/24, 7 dagen/7 tussen overeenkomstig de begunstigden om onmiddellijk en efficiënt hulp te bieden.
Begunstigden
De bestuurder en de inzittenden van het voertuig, tot het maximaal aantal zitplaatsen voorzien op de groene kaart, genieten gratis de pechverhelping.
De begunstigde moet beroep doen op Midas Assistance:
Indien de dienst werd uitgevoerd vóór 25/05/2025, op 0032 78 05 00 71 bellen.
Indien de dienst werd uitgevoerd na 25/05/2025 via de downloadbare toepassing (URL https://business.charlie24.be/midas) of door te bellen naar 00.32 78 05 00 99.
Voorvallen die recht geven op pechverhelping
Mechanisch defect, lekke band, elektrische storing incl. lege accu..
Voorvallen die geen recht geven op pechverhelping (niet limitatief): Brandstofpanne, inclusief lege batterij voor volledig elektrische of hybride voertuigen en Verkeerd getankt
Begunstigd voertuig
Het voertuig (enkel particuliere klanten) van minder dan 3,5 T, waarbij de begunstigde volgende diensten heeft genoten:
-
- een merkonderhoud van 17 november 2025 tot 3 januari 2026
- een merkonderhoud van 10 juni 2025 tot 30 augustus 2025
- een premium onderhoud
Het voertuig (professionele klanten, exclusief fleet klanten) van minder dan 3,5 T, waarbij de begunstigde volgende diensten heeft genoten:
-
- een merkonderhoud van 17 november 2025 tot 3 januari 2026
- een merkonderhoud van 10 juni 2025 tot 30 augustus 2025
- een premium onderhoud
Territoriaal bereik van de pechverhelpingsdiensten:
A (Oostenrijk), AND (Andorra), BE (België), BG (Bulgarije), CH (Zwitserland), CY (Cyprus) – behalve het noordelijke deel, CZ
(Tsjechische Republiek), D (Duitsland), DK (Denemarken) – met de Faeröereilanden (FO), maar Groenland niet, E (Spanje),
EST (Estland), F (Frankrijk), FIN (Finland), FL (Liechtenstein), GB (Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland)
– met de Kanaaleilanden (Guernsey en Jersey), het eiland Man en Gibraltar, GR (Griekenland), H (Hongarije), HR (Kroatië), I
(Italië), IRL (Ierland), IS (IJsland), L (Luxemburg), LT (Litouwen), LV (Letland), M (Malta), MA (Marokko), MO (Monaco), N (Noorwegen), NL (Nederland) – behalve Aruba en de Nederlandse Antillen, P (Portugal), PL (Polen), RO (Roemenië), RSM (San Marino), S (Zweden), SK (Slowaakse Republiek), SLO (Slovenië), SRB (Servië) – behalve Kosovo en Metohija, TN (Tunesië), V (Vaticaanstad).
Geen enkele prestatie wordt geleverd buiten deze gebieden of deze periode.
Om recht op de prestaties te hebben, moeten gedekte voertuigen zich bevinden op de openbare weg of op verharde privé opritten of parkeerplaatsen die onder normale omstandigheden
Dienstverlening bij immobiliteit van het voertuig:
In het geval van een Incident organiseert en neemt Midas Assistance (via Charlie24) voor zijn rekening de reparatie ter plaatse van het voertuig dat onder de Garantie valt. In het geval dat een reparatie ter plaatse niet mogelijk is, of te veel tijd in beslag neemt, of de veiligheidstoestand van het voertuig niet toelaat terug de weg op te gaan, organiseert en neemt Charlie24 voor zijn rekening het afslepen van het voertuig naar het dichtstbijzijnde Midas-centrum in België, of naar de dichtstbijzijnde werkplaats als de Midas-werkplaats gesloten is. Eén sleep per Incident.
Het slepen van het voertuig op bevel van de politie en uitgevoerd door een derde wordt door Charlie24 vergoed tot een maximum van €250 inclusief taksen per Incident, op voorwaarde dat het betreffende voertuig voldoet aan de voorwaarden waarop de Garantie van toepassing is.
Onkosten met betrekking tot reserveonderdelen, brandstof, olie, tolgelden, reparaties, levering van onderdelen, processen-verbaal en wettelijke verplichtingen, parkeren, evenals alle andere kosten blijven de volledige verantwoordelijkheid van de begunstigde.
Indien het gedekte voertuig wordt gesleept en de reparatie niet binnen de 24 uur kan worden uitgevoerd, wordt voor maximaal 2 kalenderdagen:
-
- Binnen een straal van 300 km van de woning van de legitieme bestuurder van het voertuig wordt voor maximaal 2 kalenderdagen een vervangwagen van categorie A of B toegekend of wordt er een mobiliteitsbudget van maximaal € 100 totaal inclusief belasting toegekend voor alle begunstigden.
-
- Buiten een straal van 300 km rond de woonplaats van de legitieme bestuurder van het voertuig, wordt een vervangwagen van categorie A of B toegekend voor maximaal 2 kalenderdagen of wordt een mobiliteitsbudget van maximaal € 200 totaal inclusief belasting toegekend voor alle begunstigden, of wordt een budget van maximaal € 75 inclusief belasting per nacht per begunstigde toegekend voor maximaal 3 nachten voor accommodatie ter plaatse.
Indien het Incident buiten België & Luxemburg plaatsvindt op een afstand van meer dan 300 km van het huis van de bestuurder/eigenaar in België, en indien het voertuig niet binnen 10 werkdagen gerepareerd kan worden, zal de repatriëring van het voertuig door Charlie24 worden georganiseerd naar de woonplaats van de bestuurder/eigenaar van het in aanmerking komende voertuig in België op voorwaarde dat de restwaarde van het voertuig hoger is dan de kosten van repatriëring en het voertuig.
De herstellingskosten van het voertuig blijven ten laste van de begunstigde.
Recht om toegang te krijgen tot uw persoonlijke gegevens
De persoonlijke gegevens van de begunstigden worden alleen verzameld en gebruikt door Charlie24 met als enig doel het leveren van de gewaarborgde prestaties.
De verzamelde gegevens zijn voor de interne diensten van Charlie24. Ze kunnen worden gedeeld met geautoriseerde dienstverleners van Charlie24, inclusief onderaannemers die contractueel gebonden zijn aan Charlie24, die helpen bij het uitvoeren van taken die nodig zijn om de prestaties te leveren.
U kan uw recht tot toegang, aanpassing, schrapping, beperking en overdraagbaarheid van uw gegevens uitoefenen bij Charlie24, alsook bezwaar maken tegen de verwerking van uw gegevens indien daartoe gegronde redenen bestaan, alsook te bepalen wat er met uw gegevens post-mortem dient te gebeuren, door contact op te nemen via info@charlie24.com.
Algemene bepalingen
De organisatie van de hierboven vermelde pechverhelping door de begunstigde of zijn omgeving kan enkel leiden tot een vergoeding als Midas Pechverhelping voorafgaand op de hoogte werd gebracht en zijn uitdrukkelijk akkoord heeft gegeven, namelijk over de te gebruiken middelen bij het doorgeven van een dossiernummer.
De gemaakte kosten zullen dan op voorlegging van bewijsstukken worden vergoed, binnen de limieten waarbinnen Midas Pechverhelping de dienstverlening zou hebben georganiseerd.
Midas Pechverhelping behoudt zich het recht voor om de rechtvaardiging te vragen van het voorval dat de uitvoering van de diensten met zich meebrengt.
U kunt de PDF-versie van de voorwaarden hier downloaden.
